Albert Heijn ontvangt eerste Social Impact Award

Tijdens het congres ‘Vinden en Binden’ voor werkgevers, in het Spant!, is de Social Impact Award uitgereikt aan supermarkt Albert Heijn. Albert Heijn heeft deze award gewonnen omdat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij de supermarkt volop kansen krijgen om aan het werk te zijn.

Edwin de Groot, supermarktmanager Albert Heijn Hilversum, Kerkelanden: “We zijn als Albert Heijn echt heel blij met deze award. Het is een mooie erkenning voor al onze inspanningen. En ik vind het prachtig om dagelijks getuige te zijn van medewerkers die persoonlijk groeien en aan zelfvertrouwen (her)winnen.”

Social Impact Award
De award is een regionale erkenning voor organisaties die zich sterk maken voor een inclusieve arbeidsmarkt. Een inclusieve arbeidsmarkt betekent dat iedereen meetelt en meedoet. Ongeacht opleiding, leeftijd, achtergrond en ervaring. De Social Impact Award is een initiatief van het Werkgeversservicepunt Gooi en Vechtstreek.

“Albert Heijn is een voorbeeld voor andere werkgevers als het gaat om inclusiviteit, ook op de arbeidsmarkt. Zij heeft dit al sinds 2015 hoog op de agenda staan. De supermarkt doet dit op veel manieren, onder meer door in de regio Gooi en Vechtstreek jaarlijks 50 mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen. Het merendeel van
deze werknemers krijgt een contract voor onbepaalde tijd”, zo luidt het juryrapport.

Foto: V.l.n.r.: Miriam Smits, manager UWV/WSP Hilversum, Rim Martens, jobcoach bij Albert Heijn en supermarktmanager Edwin de Groot, supermarktmanager Albert Heijn Hilversum, Kerkelanden